معماریکا

تابلو فرش FHCiran

  • تابلو فرش FHCiran

    شرکت fhciran در زمینه فروش فرش دستباف تابلو فرش زعفران صنایع دستی مانند فیروزه کوب خاتم کاری ملیله کاری مینا کاری فعال می باشد تابلو فرش FHCiran

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    کشورهای قالیبافی

    تعدادی از کشورهایی که فرش دستباف باکیفیت صادر می کنند، به دو دسته فارسی (ساخت ایران) و شرقی (کشورهای دیگر آسیایی) طبقه بندی می شوند که این راهنما به بررسی اجمالی برخی از این کشورها می پردازد. برای راهنمایی در مورد شهرها، شهرها و نواحی قالیبافی ایران به راهنمای اصل فرش ما مراجعه کنید .

    فارسی (ایران) تابلو فرش FHCiran

    قالی ایرانی آغازی فروتنانه داشت، امری ضروری، حفاظتی در برابر عوامل خشن برای عشایر یا ایلات. قالیچه ساده بافته شده به یکی از بیان های ادبی تبدیل شد و آنچه را که برای بافنده مهم بود یا حتی برای ثبت یک رویداد خاص به تصویر می کشید.

    زیبایی قالی ایرانی بر نجیب زادگان و پادشاهان گم نشد و به زودی این هنر به نمادی از ثروت و ارزش های هنری تبدیل شد. ایرانیان با قدمت بیش از 2500 سال از جمله اولین تمدن های باستانی بودند که فرش های تزئینی زیبا را ساختند.

    فداکاری و هنرمندی به کار رفته در این فرش‌ها به آنها شهرت دارد که بهترین‌هایی هستند که دنیای مدرن ارائه می‌کند.

    طرح‌های فرش ایرانی از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما بسیاری از قالی‌ها دارای عناصری از طبیعت یا نمادهایی از چیزی خاص یا مقدس برای قبیله‌ای هستند که آنها را بافته‌اند. این می تواند الهام گرفته از معماری یا مصنوعات مذهبی باشد، برای مثال بسیاری از مدال های مرکزی طرح های خود را از سقف و گنبد معابد و مساجد قرض می دهند. برخی دیگر ممکن است برای معیشت قبیله مهم باشند، صحنه های شکار یا نقوش نماد ماهی، گیاهان، غلات و گل ها.

    سلسله صفویه (1502-1736)، زمانی که هنر و تجارت قالی‌سازی به شدت مورد تشویق قرار گرفت، برای توسعه فرش ایرانی مهم بود. اکثر فرش‌هایی که امروزه در موزه‌ها یافت می‌شوند مربوط به این دوره هستند.

    قالی‌های ایرانی بر اساس منطقه‌ای که در آن بافته شده‌اند توصیف می‌شوند ، اکثر شهرها و شهرستان‌ها طرح‌های متمایز خود را دارند، با این حال بسیاری (مانند مرکز بزرگ قالی‌بافی مانند تبریز) طرح‌های متنوعی را ایجاد می‌کنند.

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    افغانستان

    افغانستان که در شمال شرق ایران قرار دارد، زمین ناهمواری مشابه شمال ایران دارد. به همین دلیل فرش های افغانی سفت و محکم هستند. قالی های افغانی شبیه طرح های قفقازی و ترکی هستند و تنها از چند رنگ زنده و اغلب با نقش های هندسی استفاده می کنند.

    صنعت قالي بافي در سال‌هاي اخير تحت تاثير بي‌ثباتي سياسي و محدوديت‌هاي تجاري بر كشور، صادرات را با مشكل مواجه كرده و در نتيجه بسياري از قالي‌هاي افغانستان از كشورهاي هم مرز ايران و پاكستان صادر مي‌شود.

    هند

    قالی بافی در قرن شانزدهم توسط امپراتوری ایران در هند معرفی شد. در زمان سلسله صفویه ، دولت ایران کارگاه‌های حرفه‌ای با استادان بافنده ایرانی راه‌اندازی کرد که بر کار بافندگی‌ها نظارت می‌کردند و بافندگان هندی را آموزش می‌دادند. به دلیل این پیشینه در قالی بافی، تقریباً تمامی قالی‌های هندی تقلیدی از طرح‌های معروف ایرانی مانند کاشان و تبریز هستند . این بدان معنا نیست که چون آنها تقلیدی هستند به نوعی پست تر هستند، تنها چیزی که آنها را از همتایان فارسی خود متمایز می کند نوع و پشم، برش پرز و بافت آن است. فرش هندی خوب و بد وجود دارد، درست مثل فرش ایرانی خوب یا بد. طرح، رنگ، کیفیت پشم و تعداد گره ها همگی مهم هستند.

    Carpet

    در قالی های هندی گاهی از پشم درشت تر از فرش ایرانی استفاده می شود که باعث سنگینی آن می شود. اغلب به دلیل ضخامت پرز که فرش را سفت می کند، تا کردن فرش های هندی دشوارتر است، اما در نتیجه به خوبی روی زمین می نشینند و بسیار بادوام هستند.

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    ترکیه

    ترکیه از اوایل قرن هفدهم زمانی که تاجران ونیزی فرش های ترکی را به بازار اروپا معرفی کردند، به خاطر قالی بافی خود مشهور بود. فرش‌های شهری با بافت متوسط ​​و پرزهای پشمی از مناطقی مانند میلاس، دوزمالتی و مالاتیا می‌آیند. فرش‌های پشمی ظریف روی فرش‌های پنبه‌ای و حتی ابریشمی در قیصری بافته می‌شوند و Hereke به تولید برخی از بهترین فرش‌های ابریشمی که تا کنون ساخته شده است شهرت دارد.

    برای مشاهده فرش های ترکی ما اینجا کلیک کنید .

    پاکستان

    مانند تاریخ قالی‌سازی در هند، پاکستان نیز تحت تأثیر دولت ایران در قرن شانزدهم شروع به ساخت فرش کرد.

    بیشتر قالی‌های ساخته شده در پاکستان از رنگ‌های بسیار کمی استفاده می‌کنند و طرح‌های ترکمان‌های افغانی و ایرانی و بخارای قفقازی را ترجیح می‌دهند. بخارا و جلدار پاکستانی (که اغلب توسط پناهندگان افغان یا ترکمن الاصل ساخته می شود) با استفاده از پشم بسیار نرم و براق (گاهی با استفاده از ابریشم هنری یا پشم مرسریزه ) ساخته می شود تا طرح قبیله ای ساده و در عین حال شیک به دست آید. رنگ‌های مورد استفاده در این فرش‌ها عموماً قرمز، آبی، سبز، بژ یا طلایی و جزییات تیره‌تر و نقوش گل هشت‌ضلعی یا نقوش الماس‌شکل است که اغلب به عنوان نقش‌های پروانه‌ای شناخته می‌شوند.

    نپال

    نپال ریشه در قالی‌بافی قبیله‌ای دارد، اما امروزه در فرش‌های دستباف مدرن تخصص دارند. بسیاری از فرش‌های دست‌بافت معاصر که در خرده‌فروشی‌های سراسر کشور یافت می‌شوند، از نپال یا تبت تهیه می‌شوند. این فرش ها اغلب با طرح سفارشی از یک طراح غربی یا حتی یک مشتری ساخته می شوند. فرش‌های نپال از گره‌های ضخیم استفاده می‌کنند و کیفیت فرش‌های ایرانی یا بسیاری دیگر از فرش‌های شرقی را ندارند، اما برای کسانی که به‌دنبال یک فرش مدرن با کیفیت هستند، بسیار عالی هستند، فرشی که بیش از چند سال عمر کند.

    silk carpet

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    چین

    چین به بزرگترین صادرکننده فرش های شرقی تبدیل شده است. ساخت فرش‌های پرز با استفاده از پشم یک روش نسبتاً جدید در چین است، فرهنگ و در دسترس بودن ابریشم به این معنی است که آن‌ها به پشم به‌عنوان یک ماده صنایع دستی نگاه می‌کردند و بیشتر با فرش‌های ابریشمی تزیینی مسطح بافی سازگار بودند. در حالی که قالی‌های ابریشمی 4000 سال است که در چین ساخته می‌شوند، تا قرن سیزدهم فرش‌های پرز شروع به گره زدن کردند.

    با این حال، چین به عنوان یک کشور صنعتی در حال رشد، بر تقاضای خرده فروشی متمرکز شده است و اکنون طرح های بازار انبوه صنایع دستی را در مقادیر زیاد تولید می کند.

    رنگهای فرش ایرانی تابلو فرش FHCiran

    پشم یا ابریشم قبل از فرآیند گره‌زنی فرش پردازش و رنگ می‌شود. دیدگاه‌های متناقضی در مورد رنگ‌های فرش وجود دارد و سنت‌گرایان معتقدند که فقط باید از رنگ‌های گیاهی استفاده شود. استدلال مخالف این است که رنگ های شیمیایی بیش از 100 سال است که مورد استفاده قرار گرفته اند و بسیاری از سایه ها و طرح ها را نمی توان تنها با استفاده از فرآیند رنگرزی طبیعی به دست آورد.

    ما معتقدیم که هر دو نوع رنگ مزایای خود را دارند. رنگ های طبیعی اغلب یک پالت خاموش تر و در واقع طبیعی تر ارائه می دهند. در حالی که فرش‌هایی که از رنگ‌های کرومی استفاده می‌کنند می‌توانند روشن‌تر، زنده‌تر و زنده‌تر از فرش‌های گیاهی و گیاهی خود باشند. این واقعاً به ظاهری که می خواهید به آن برسید بستگی دارد.

    pictorial carpet

    برخی از رنگهای شیمیایی نسبت به رنگهای گیاهی تندتر هستند در حالی که برخی از رنگهای گیاهی از رنگهای کرومی تندتر هستند. واقعاً یک موضوع نظر است

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    رنگ‌های طبیعی و گیاهی تابلو فرش FHCiran

    برخی از زیباترین رنگ‌ها از رنگ‌های طبیعی به دست می‌آیند، نه تنها این رنگ‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند، بلکه ماندگاری آن‌ها بیشتر از رنگ‌های شیمیایی است.

    نیل که از تخمیر شکوفه های گیاه نیل تولید می شود، منبع تمام سایه های آبی است. پس از حدود یک هفته تخمیر، محلول به رنگ کهربایی در می‌آید، وقتی پشم در محلول خیس می‌شود و در هوای آزاد خشک می‌شود، اکسید می‌شود و در این فرآیند آبی رنگ می‌شود. از مخلوط کردن رنگ های مختلف رنگ های متنوعی ایجاد می شود به عنوان مثال از مخلوط زعفران با نیلی سبز می شود. زعفران، برگ‌های گلابی، بادام و توت‌های شاخدار سایه‌های مختلفی از زرد را تولید می‌کنند. رایج ترین رنگی که از گیاهان تهیه می شود ماددر است که رنگ قرمز ایجاد می کند و در قالی های قدیمی کاملاً رایج است. سیاه از غوطه ور کردن پشم قهوه ای رنگ شده قبلی در نیل یا با استفاده از رنگ های گرفته شده از درختان لاگوود آمریکای مرکزی یا هند غربی به دست می آید. کوشین یک حشره کوچک است، هنگامی که ماده برشته و پودر می شود، پودر حاصل رنگ های بنفش تولید می کند. بسیاری از رنگ‌ها در محدوده بنفش، ترکیبی از قرمز و نیلی است.

    رایج ترین رنگ های گیاهی مورد استفاده عبارتند از: نیل (در اصل از استخراج و تخمیر برگ های گیاه نیل به دست می آید و برای رنگ آمیزی پشم به رنگ آبی استفاده می شود)، ماددر (تولید می شود از جوشاندن ریشه خشک و تکه تکه شده گیاه مادر در گلدان رنگ برای تولید یک رنگدانه رنگزا). رنگ قرمز)، و سوخاری (که از جوشاندن برگ‌ها، ساقه‌ها و گل‌های له شده گیاه سوخاری تولید می‌شود). این رنگ ها آبی تیره تیره، قرمز زنگ زده تیره و طلای خاموش تولید می کنند. از گل زعفران گران قیمت برای ایجاد سایه های کمیاب زرد استفاده می شود.

    handmade carpet

    تابلو فرش FHCiran
    تابلو فرش FHCiran

    مدتها پیش رنگرزان متوجه شدند که با رنگرزی بیشتر پشم در یک گلدان رنگ، رنگ ها ضعیف تر و ضعیف تر می شوند. رنگرزها از این مفهوم رنگ های تهی شده به نفع خود استفاده می کنند. اولین رنگرزی یک رنگ عمیق و قوی ایجاد می کند. رنگرزی بعدی در همان گلدان رنگ، رنگ های روشن تر و ملایم تری ایجاد می کند. رنگرزها همچنین به سرعت یاد گرفتند که رنگ ها را برای تولید رنگ های مختلف ترکیب کنند. به عنوان مثال، هیچ ماده رنگی “گیاهی” وجود ندارد که سبز شود، که اگر به بافتن طرح گل علاقه دارید، رنگ مهمی است. برای تولید سبز ابتدا پشم را آبی رنگ می کنند و سپس دوباره با زرد رنگ می کنند. اگر به رنگ سبز در یک فرش با رنگ گیاهی دقت کنید، معمولاً می بینید که رنگ آن ناهموار است، در برخی مناطق سبز آبی و در برخی دیگر بیشتر سبز مایل به زرد است. این به دلیل تکنیک رنگرزی دوگانه است.

    بنابراین، رنگرزها با استفاده از این تصور که رنگ‌های خالی رنگ‌های متفاوتی تولید می‌کنند، و با ترکیب برخی رنگ‌ها از طریق رنگرزی بیش از حد پشم، رنگرزها می‌توانند پالت رنگی به‌طور شگفت‌آوری از طیف بسیار محدودی از مواد تولید کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *