معماریکا

روف گاردن پشت بام

روف گاردن پشت بام طراحی و ساخت روفگاردن چوبی با ترمووود

روف گاردن پشت بام

طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام گرین وال چوب ترمو هوشمند سازی آلاچیق پرگولا چوبی فلاورباکس با تیم مهندسی معماریکا ساخت بام سبز با بام های دیگر متفاوت است و برای اجرای آن باید شرایط خاصی رعایت شود. بام های سبز باید در برابر بارهای اضافی تقویت شوند. باید با پشم سنگ عایق بندی شود. قیمت ترموود تراس

روف گاردن پشت بام

پشم سنگ برای عایق حرارت، صدا و رطوبت در پشت بام تراس استفاده می شود و یک صفحه پشم سنگ بدون پوشش است. در کلیه سقف های چوبی و فلزی، انواع تراس ها و روی بتن ورق ذوزنقه ای یا ورق سقف بتنی هوادهی استفاده می شود.هوشمند سازی روف گاردن

لایه های سقف باید در برابر حوادثی مانند بخار آب، نفوذ آب و رشد ریشه که ممکن است در پشت بام رخ دهد مرتب شوند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام مواد بستر باید به خاک اضافه شود زیرا نقش حمایتی برای گیاهان دارد. به منظور ایجاد یک سقف پایدار، یک منطقه آب و هوایی مناسب باید انتخاب شود. بام سبز ساخته شده باید مزایای اجتماعی، حرارتی، هیدرولوژیکی و جوی را برای ساختمان، مردم و محیط زیست فراهم کند. اجزای زیر بام سبز باید در برابر اشعه ماوراء بنفش و تخریب حرارتی محافظت شوند.

بام های سبز گسترده

بام های سبز وسیع دارای خاک کم عمق (معمولاً 10-7 سانتی متر) هستند. سدوم، خزه، چمن، چمن و سایر گیاهان کم نگهداری را می توان پرورش داد. سبک ترین نوع بام سبز است. بام های سبز گسترده محافظت جذابی برای غشای ضد آب ایجاد می کنند و رواناب آب را تا حد زیادی کاهش می دهند. پس از تکمیل بام سبز، یک یا دو بار در سال بازرسی انجام می شود. کوددهی منظم یک بار در سال در پاییز یا اوایل بهار برای اطمینان از رشد و موفقیت منظم لازم است. هیچ سیستم آبیاری مورد نیاز نیست مگر اینکه شرایط خشکسالی بسیار طولانی وجود داشته باشد. دسترسی منظم به بام سبز گسترده مورد نیاز نیست. بام سبز در تهران طراحی و اجرای روف گاردن با ترمووود در تهران

روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

بام های سبز فشرده 

بام های سبز فشرده لایه خاکی عمیق تری دارند (بالاتر از 15 سانتی متر) و می توان گونه های گیاهی بیشتری از چمن گرفته تا درختچه های زینتی و درختان نیمه بالغ کشت کرد. عمق خاک، نیاز سیستم آبیاری و سطح نگهداری بر اساس نوع پوشش گیاهی تعیین می شود. معمولاً در این نوع بام سبز دسترسی منظم به سقف فراهم می شود، بنابراین راهروها، دیوارها و حتی عناصر آب در طراحی گنجانده شده است.

مزایای بام های سبز فشرده

  • تنوع زیادی از گیاهان را فراهم می کند.
  • گزینه های عایق خوبی را ارائه می دهد.
  • جذابیت بصری ایجاد می کند.
  • می توان سیستم را شبیه زمین (مانند زمین) کرد.
  • این اجازه می دهد تا سقف برای اهداف مختلف استفاده شود. طراحی و اجرا روف گاردن (ایجاد مزرعه برای تولید گیاه یا مقاصد مختلف)

از طرف دیگر بام های سبز گسترده با وزن کم، حداقل نیاز به نگهداری و هزینه کم خود برجسته می شوند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام لایه رشد یک بام سبز گسترده معمولی شامل مخلوط خاک بر پایه مواد معدنی، تراشه های آجر خرد شده، زغال سنگ مرداب (پیت)، مواد آلی و خاک است. عمق بستر برای یک بام سبز گسترده استاندارد بین 5 تا 15 سانتی متر و وزن آن از 72.6 کیلوگرم بر متر مربع تا 169.4 کیلوگرم بر متر مربع است.

مزایای روف گاردن پشت بام گسترده

  • از آنجایی که بار سبک است، سقف نیازی به تقویت ندارد.
  • این یک سیستم ارجح برای مناطق بزرگ است.
  • این سیستم برای سقف هایی با شیب 0 تا 30 درجه ترجیح داده می شود.
  • نیاز به نگهداری کم دارد.
  • نیازی به سیستم آبیاری و زهکشی مکرر ندارد.
  • این سیستمی است که در مقایسه با سیستم های دیگر به تخصص فنی نسبتاً کمی نیاز دارد.
  • گیاهان را می توان به حال خود رها کرد تا به تنهایی رشد کنند و رشد کنند.
  • نسبتا ارزان تر از دیگری است.
  • برنامه ریزی مطابق با درخواست مشتری آسان تر است. چوب ترمو شیراز
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

لایه های اساسی سیستم های روف گاردن

سیستم های بام سبز از چندین لایه تشکیل شده است. اگر لایه زیرین را ساختمان سقف در نظر بگیریم، بقیه لایه ها به ترتیب از عایق رطوبت، لایه نگهدارنده ریشه، لایه نگهدارنده رطوبت، لایه فیلتر و زهکش، لایه حامل گیاه و گیاه تشکیل شده است. چوب ترمو در اصفهان

گیاهان:  انتخاب گیاه برای استفاده در سقف کاشت با توجه به نوع سیستم سقف متفاوت است. هدف از سیستم های سقفی با کاشت متراکم افزایش ارزش ساختمان به ویژه از نظر زیبایی شناسی با استفاده از گیاهان مختلف واجد شرایط در کنار هم می باشد. از سوی دیگر، در سیستم‌های سقفی با کاشت پراکنده، به دلیل استفاده از گیاهانی که می‌توانند وجود خود را حفظ کنند و به حداقل نگهداری نیاز دارند، به جای ظاهر زیبایی‌شناختی مورد نظر، مزایای زیست‌محیطی را ارائه می‌دهد.

لایه حامل گیاه : در لایه‌های حامل گیاهی سیستم روف گاردن، گدازه‌ها، محصولات مبتنی بر پوکه که به‌طور مصنوعی با روش‌های مختلف به‌دست می‌آیند و به‌جای آن‌ها از خرده‌های کاشی طبیعی استفاده می‌شود، زیرساخت‌های مقاوم در برابر یخبندان و غیرقابل احتراق که محصولات بازیافتی هستند، پاسخگوی تمامی موارد است. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام نیازهای غذایی گیاه منتخب ضمن تامین سالیان متمادی خود را تجدید و زنده و زیبا نگه می دارد.

فیلتر و لایه زهکشی:  ذخیره آب باران که از لایه های بالایی می آید و توسط یک لایه فیلتر برای روزهای بدون باران فیلتر می شود. اگر تجمع بیش از حد باشد، می توان آن را تخلیه و دفع کرد تا از پوسیدگی گیاهان جلوگیری شود.

لایه محافظ و نگهدارنده رطوبت در برابر اثرات مکانیکی : تشک های ویژه مقاوم در برابر پوسیدگی از لایه های نگهدارنده ریشه و لایه های ضد آب در برابر اثرات مکانیکی محافظت می کند. لایه های محافظ باید در برابر مقاومت فشاری مقاوم باشند.

لایه نگهدارنده ریشه :آلاچیق باید از آسیب رساندن ریشه های گیاه به لایه های ضد آب جلوگیری کرد. برای این منظور باید از لایه های مخصوص نگهدارنده ریشه یا عایق رطوبتی که از خود در برابر ریشه محافظت می کند استفاده شود.

عایق رطوبتی و ساخت سقف:  مهم ترین پیش نیاز سبز شدن سقف، وجود عایق رطوبتی خوب و ساخت سقف جامد با تحمل بار کافی است. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام اگر مواد به کار رفته در عایق رطوبتی نسبت به ریشه گیاهان مقاوم باشد نیازی به لایه نگهدارنده ریشه نیست.

روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

قوانین و مزایای استفاده از روف گاردن کاشته شده

اگرچه در کشور ما بیشتر به عنوان یک بحث بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد، بام های سبز کاشته شده به عنوان یک سیاست شهری در جهان فراتر از ترجیح سرمایه گذاران و مصرف کنندگان اتخاذ شده است. چوب ترمو در اهواز

امروزه یکی از مهمترین بحث هایی که غنای محیطی و بصری پروژه ها را تکمیل می کند و آنها را از سازه های مشابه متمایز می کند، کاربرد در مناطق منظر است. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام در گذشته کارهای محوطه سازی که عمدتاً در زمین انجام می شد، در پارکینگ های زیرزمینی یا به عنوان باغچه طبقاتی طراحی می شد تا نیازهای روزافزون و هر متر مربع از مساحت پروژه امروزی ارزیابی شود. به صورت بام باغ در تراس های ساختمان ظاهر می شود که دارای قسمت های نشیمن و کاربری در پایین هستند.

بام سبز کاشته شده چه مزایایی برای ما دارد، چرا باید آنها را انتخاب کنیم؟

از آنجایی که آب باران را به پوشش سبز تبدیل می کند، تراکم زهکشی اضافی را کاهش می دهد و بار آب شبکه فاضلاب سبک می شود.

آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار موجود در هوا را کاهش می دهد. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام در آزمایشات انجام شده در مناطق با پوشش سبز کمتر، مشاهده شد که میزان ذرات گرد و غبار بین 3 تا 7 برابر بیشتر از مناطق با رنگ سبز متراکم است. هوشمند سازی تراس طراحی و اجرا صفر تا صد تراس چوبی

تولید اکسیژن افزایش می یابد، نفوذپذیری بخار بالا است. کیفیت هوای تنفسی ما را بهبود می بخشد و به طور طبیعی انتشار کربن را کاهش می دهد.

با ارزش عایق بالا و ساختار غیر تابشی آن، اثر تشکیل جزیره گرمایی را در شهرها کاهش می دهد. در نتیجه باعث کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و افزایش آسایش شهری می شود.

با جذب صدا، عایق صوتی را در بعد شهری ایجاد می کند.

گازهای گلخانه ای را از بین می برد و فلزات سنگین مخلوط با آب باران را با نگه داشتن آنها در خاک از هوا تصفیه می کند.

این ماده قابل بازیافت است و در کاربرد آن از انرژی کم استفاده می شود و نیروی انسانی کافی است.

خاک طبیعی از دست رفته در مرحله حفاری را به عنوان خاک گیاهی با مخلوط های ویژه ای که به محتوای آن اضافه می شود، بازیابی می کند.

این به افزایش تنوع زیستی و کشاورزی شهری روی زمین کمک می کند. چوب ترمو در تبریز

مفاهیم معماری با طراحی و غنای زیبایی شناختی بالا و ادغام با رنگ سبز ایجاد می کند.

از سازه در برابر اشعه ماوراء بنفش، سقف و سازه های نگهدارنده در برابر آسیب های مکانیکی محافظت می کند.

حفاظت در برابر آتش ساختمان را در بالاترین سطح با مناطق سبز فراهم می کند.

روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

مهمترین معیار در کاربردهای بام سبز کاشته شده، نکاتی برای داشتن روف گاردن لایه های عایق رطوبتی است که به عنوان ارزش عایق بالا تعریف می کنیم. لایه های تکمیلی بالای بام سبز، تنوع پوشش گیاهی و ضخامت خاک ممکن است متفاوت باشد زیرا بر بار استاتیکی زیر تأثیر می گذارد.

به طور خلاصه، ما باید در مورد مواد عایق انتخابی در برنامه بام سبز کاشت، گزینش و هوشیارتر باشیم، باید دو بار فکر کنیم. به عنوان طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام ، روکش های قیری سری بوتانیک با قابلیت نگهداری ریشه را که از ابتدای دهه 90 برای بام سبز با گواهی DIN 4062 تولید می کنیم، در بسیاری از پروژه ها به روش سنتی و با استفاده از سنگ ریزه استفاده می کنیم. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام راه جدیدی را آغاز کرد. دارای گواهینامه کیفیت TS EN 13948 CE با روکش ضد آب مقاوم در برابر ریشه گیاه است.

طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام با محصول طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام خود که از آزمایش انجام شده بر روی محصولات ریشه سخت در دانشگاه طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام آلمان به مدت 2 سال بدون آسیب ظاهر شد، اولین شرکت در ترکیه شد که دارای گواهینامه TS EN 13948 بود و به عنوان انتخاب پروژه های معتبر از آنجایی که نیازی به استفاده از نگهدارنده ریشه در گروه محصولات گیاهی ما نیست، صرفه جویی در مواد و نیروی کار حاصل می شود.

اگر عایق رطوبتی با مواد پوششی انجام نشود، یعنی مواد عایق رطوبتی مایع، اعمالی، پاششی ترجیح داده می شود. بام سبز در تهران طراحی و اجرای روف گاردن با ترمووود در تهران باربیکیو ذغالی لایه عایق رطوبتی با فویل نگهدارنده ریشه سبز طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام که از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) درست بالای عایق رطوبتی و زیر نمد نگهدارنده رطوبت ساخته شده است، در برابر ریشه گیاهان محافظت می شود.

مواردی که باید در برنامه های روف گاردن در نظر گرفته شوند. 

در مرحله پروژه معماری باید با محاسبه میزان باری که روف گاردن به استاتیک ساختمان وارد می کند، لایه بندی مطابق با جزئیات در نظر گرفته شود.

مشخصات برنامه باید با پیش بینی های شرکتی که مشاوره چشم انداز پروژه را ارائه می دهد ایجاد شود.

اجزای سیستم باید با توجه به نوع سبز شدن مورد نظر انتخاب شوند.

تامین کننده مواد، سازنده، تیم عایق که برنامه را ایجاد می کند و دفتر متخصص معماری منظر باید با هماهنگی کار کنند.

مهمترین مسئله در کاربرد، ساخت عایق به درستی و مطابق با استانداردها با محصولات تایید شده و مقاوم در برابر ریشه گیاه است.

همچنین برای عملکرد صحیح سیستم مهم است که محصولات با ایجاد سهم های همپوشانی لازم در اجزای سیستم بام سبز کاشته شده به درستی چیده شوند.

پس از اعمال اجزای سیستم، محصولات نباید برای مدت طولانی در معرض دید قرار گیرند. حداقل باید یک لایه خاک سبک شده و زمین آماده برای کاشت ایجاد شود.

از مشورت با تیم فنی طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام برای جان بخشیدن به بام باغ در پروژه های خود دریغ نکنید.چوب ترمو در خوزستان

روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

مزایای روف گاردن برای پشت بام چیست؟

بام سبز چیست؟ این یک پیشنهاد سیستمی است که می تواند تقریباً برای تمام علل و عواقب گرمایش جهانی درمان و راه حل ایجاد کند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام بام سبز سیستمی است که تصور می شود بسیار سخت و پرهزینه است، اما برعکس با امکانات و مصالح امروزی اصلاً گران و دشوار نیست. باربیکیو باغی به عنوان اولین چیزی که به ذهن می رسد، بام سبز این شانس را دارد که نه تنها در سطوح صاف، بلکه در مناطق شیبدار نیز اجرا شود. هزینه های نگهداری و بهره برداری با توجه به مزایایی که در سرتاسر سازه ایجاد می کند و در مقایسه با مشکلات ناشی از سایر سقف ها همیشه سودمندتر است.

آنچه باید بر آن غلبه کرد، اضطراب ناشی از کمبود دانش و جزئیات کلاسیک گران قیمت در سیستم آموزشی، نگرش آکادمیک ترسناک و کمبود تجربه در دنیای حرفه ای ما است. مسلم است که برای ورود بام سبز با تمام امکانات زیبایی شناختی و فضایی به کارنامه طراحی معماران بسیار دیر شده ایم.

روف گاردن برای چیست، چه فوایدی دارد؟

آب باران: از آنجایی که از آب باران استفاده می کند و آن را به پوشش سبز تبدیل می کند، تراکم زهکشی را کاهش می دهد. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام بنابراین، بار شبکه “فاضلاب” کاهش می یابد. سقف با پوشش گیاهی متراکم بین 20-40 سانتی متر ظرفیت نگهداری آب 10-15 سانتی متر را دارد. به طور کلی می توان 10 تا 15 درصد از آب بارانی که به شهر می ریزد را روی بام های سبز نگه داشت. ضخامت خاک 10 سانتی متر می تواند 50 درصد باران را روی خود نگه دارد و خاک 20 سانتی متری می تواند 60 درصد را در خود نگه دارد. این نسبت در ضخامت 50 سانتی متر خاک به 90 درصد می رسد.

آلودگی هوا: آلودگی هوا و گرد و غبار را کاهش می دهد. 1 متر مربع سطح چمن 100 متر مربع سطح برگ ایجاد می کند این یعنی امکان نگهداری گرد و غبار بین 200 گرم تا 2 کیلوگرم در متر مربع در سال بسته به وزش باد. در اندازه گیری های انجام شده بین مناطق با و بدون پوشش سبز، 3 تا 7 برابر بیشتر ذرات گرد و غبار در یک لیتر هوا در مناطق بدون پوشش سبز یافت شد.چوب ترمو در بندرعباس

روف گاردن در تهران ساده و کوچیک
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

تولید اکسیژن و نفوذپذیری بخار: ساخت باربیکیو کیفیت هوا را افزایش می دهد، تنفس را تسهیل می کند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام 25 متر مربع از سطح برگ به اندازه مصرف یک انسان در یک ساعت، یعنی 27 گرم اکسیژن تولید می کند. در تابستان 1 متر مربع سقف چمنی نیاز اکسیژن 4 نفر را تامین می کند. اگر ماه های شب و زمستان به طور متوسط ​​باشد، می توان محاسبه کرد که 1.5 متر مربع زمین چمن می تواند به اندازه نیاز سالانه یک فرد در یک سال اکسیژن تولید کند. علاوه بر این، این پوشش با خاصیت نفوذپذیری بخار، باعث تنفس ساختمان و حذف رطوبت داخل ساختمان می شود. این ویژگی در فضاهای داخلی برای سلامت انسان و ساختمان بسیار مهم است. آسایش زندگی را تعیین می کند. این به طور مثبت بر آستانه احساس گرما تأثیر می گذارد.

عایق و وزن: با افزودن 50 درصد پیت به خاک با مقدار عایق بین 0.45-0.60 و مخلوط کردن آن با پرلیت و مشتقات بور برای افزایش احتباس آب، می توان مقادیر عایق حرارتی معادل پشم سنگ در حالت خشک را بدست آورد. حاصل شود. بنابراین، اثر جزیره گرمایی شهری را کاهش می دهد، دمای سطح سقف را کاهش می دهد و محیطی خنک با ارزش عایق بالا و ساختار آن ایجاد می کند که باعث تابش گرما نمی شود. اندازه گیری شده است که باعث کاهش 85% گرمای ورودی به ساختمان و 70% از اتلاف حرارتی می شود. بنابراین باعث کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و افزایش آسایش شهری می شود.

مخلوط فوق وزن خاک را از 1 تن در متر مکعب به 600 کیلوگرم بر متر مکعب کاهش می دهد . طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام این یعنی 60 کیلوگرم بر متر مربع برای 10 سانتی متر پوشش خاک . با توجه به اینکه خاک در این ضخامت حداکثر تا ارتفاع 5 سانتی متری می تواند آب را در خود نگه دارد، وزن کل در نظر گرفته شده حداکثر 50+60 = 110 کیلوگرم بر متر مربع خواهد بود.

به طور کلی برای عایق کاری سقف می توان بدون نیاز به غشاهای نفتی با گچ مخصوص با چسب های ارگانیک بر پایه پرلیت و قابل تولید در کشورمان به نتایج عالی رسید. این ماده به بخار نفوذ می کند، اما به گرما و آب نفوذ نمی کند. با این ویژگی یکی از اولین ها در جهان است.طراحی روف گاردن کلاسیک

عایق صدا: بام سبز با جذب صدا باعث کاهش صدا می شود. فضاهای آرامی را فراهم می کند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام زمین فرکانس های پایین؛ فرکانس های بالا توسط پوشش گیاهی مسدود می شوند. 12 سانتی متر ضخامت خاک 40 دسی بل; 20 سانتی متر عایق 46 دسی بل را فراهم می کند. اگر صدای گفتار معمولی را 50 دسی بل و آستانه اغتشاش نویز خود را 60 دسی بل بپذیریم، خواهیم دید که سقف سبز 12 سانتی متری می تواند حتی 90 تا 100 دسی بل صدای کامیون و قطار را زیر آستانه نویز ما کاهش دهد.

جکوزی چوبی
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

تابش الکترومغناطیسی: تابش الکترومغناطیسی را جذب می کند. اندازه گیری شده است که یک بام سبز با لایه خاک 10 سانتی متری تشعشعات الکترومغناطیسی را تا 99 درصد کاهش می دهد.

گازهای گلخانه ای و فلزات سنگین: گازهای گلخانه ای را از بین می برد. فلزات سنگین و نمک مخلوط شده با آب باران از هوا توسط خاک حفظ می شود. مشاهده شده است که کادمیوم، مس و سرب 98 درصد و روی تا 16 درصد حفظ شده و از آب تصفیه می شوند. طراحی روف گاردن مدرن

بازیافت و کم انرژی: یک ماده قابل بازیافت است. در تولید و کاربرد آن از انرژی بسیار کم استفاده می شود. معمولا نیروی انسانی کافی است.طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام گرین وال چوب ترمو هوشمند سازی آلاچیق پرگولا چوبی فلاورباکس با تیم مهندسی معماریکا

بازیابی خاک: اساساً خاک حیاتی از دست رفته را بازیابی می کند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام به یک معنا، نمونه ای از «معماری با احترام به طبیعت» را ایجاد می کند. فضاهای سبز شهری و محیط زندگی پر جنب و جوش جدیدی ایجاد می کند. تنوع زیستی را افزایش می دهد. تماس با طبیعت را در داخل سازه فراهم می کند و محیط های ایمن و سالم را ایجاد می کند.

به دست آوردن فضا و چشم انداز: امکان استفاده از مساحت های بزرگ سقف و محوطه سازی را فراهم می کند. علاوه بر توسعه‌های جدیدی که به عنوان طراحی و غنای زیبایی‌شناختی ارائه می‌کند، دری را به روی عملکردهای معماری جدید ادغام شده با رنگ سبز باز می‌کند.

حفاظت و حفاظت از سازه: سازه را در برابر اشعه ماوراء بنفش، سقف و سازه نگهدارنده را در برابر آسیب های مکانیکی محافظت می کند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام برخلاف محدوده انبساط 20- تا 80+ در سقف های معمولی، یک تراس بام سبز 10 سانتی متری محدوده تغییرات دمایی روزانه و فصلی را محدود می کند. خستگی و شکنندگی مواد را نشان نمی دهد زیرا دمای سطح بین 10 تا 30 درجه باقی می ماند و تنش انقباض و انبساط ایجاد نمی کند. عمر سقف و سازه را افزایش می دهد، هزینه تعویض و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد.

آتش: فاقد مواد قابل احتراق است. مقاوم در برابر حرارت و شعله. بنابراین، حفاظت در برابر آتش را به حداکثر می رساند.طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام گرین وال چوب ترمو هوشمند سازی آلاچیق پرگولا چوبی فلاورباکس با تیم مهندسی معماریکا

استخر و سونا
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

سیستم های روف گاردن

بام سبز یا روف گاردن لایه ای از پوشش گیاهی است که روی پشت بام قرار می گیرد. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام بام های سبز را می توان در طیف وسیعی از ساختمان ها از تاسیسات صنعتی گرفته تا مسکونی استفاده کرد.

بام های سبز که عملکردهای زهکشی، حفظ آب و رطوبت و محافظت در برابر ریشه گیاهان را ترکیب می کنند، راه حلی تنفسی، بادوام و مقرون به صرفه هستند. عمر سیستم های بام سبز به درستی اعمال شده حداقل 40 سال است. هوشمند سازی روف گاردن

ویژگی های گیاهان مورد استفاده

گیاهانی که برای سیستم مورد استفاده قرار می گیرند گیاهانی با مراقبت آسان هستند که در برابر باد، نور خورشید مقاوم بوده و به آب کمی نیاز دارند. مخلوط بستر با زهکشی بهتر، حفظ آب و وزن کم به جای خاک استفاده می شود.

مزایای سیستم روف گاردن

بام های سبز با کاهش انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش از نظر اقتصادی کمک می کنند. تراس با چوب ترمو طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام آنها عمر سقف و لایه عایق را افزایش می دهند. سیستم های بام سبز که دارای خاصیت عایق صدا نیز هستند، تا 8 دسی بل عایق صوتی داخل ساختمان را بهبود می بخشند. بام های سبز هم ارزش زیبایی شناختی به خانه ها می بخشد و هم به ایجاد فضاهای زندگی سالم کمک می کند.

قیمت روف گاردن

اگرچه هزینه سرمایه گذاری اولیه بیشتر از مصالح سقف سنتی است، اما به دلیل کاهش انرژی، هزینه های مدیریت آب باران و قابلیت استفاده طولانی تر از مصالح سقف سنتی، می تواند تفاوت را جبران کند.

بام سبز چیست؟ این نام به محیط رشدی است که در نتیجه پوشاندن جزئی یا کامل سقف یک ساختمان یا سازه با پوشش گیاهی رخ می دهد. این محیط رشد محیطی است که در پشت بام ساختمان ها قرار گرفته و غشای عایق رطوبتی روی آن دوخته می شود. این سیستم را می‌توان مجموعه‌ای از سیستم‌های دارای سد ریشه، سیستم زهکشی و آبیاری نیز تعریف کرد.

اپلیکیشن بام سبز اپلیکیشنی است که مخصوصا با هدف اثر درمانی بر محیط زیست و دستیابی به وحدت با طبیعت ساخته شده است. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام بام سبز که اپلیکیشنی است که روز به روز در دنیا رواج بیشتری پیدا می کند، به خصوص زمانی که در مناطق وسیع اجرا شود، کارایی و جلوه بصری آن را افزایش داده و هم افزایی ایجاد می کند. اجرای تراس گاردن

پرگولا
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

مزایای سیستم روف گاردن پشت بام چیست؟

بارزترین مزیت بام سبز توانایی آنها در جذب آب باران و رهاسازی آهسته آن طی چند ساعت است. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام به این ترتیب، سیستم های بام سبز می توانند 60 تا 100 درصد از آب باران دریافتی خود را محافظت کنند و به عنوان یک اکوسیستم خودکفا ظاهر شوند. چوب ترمو ضد آب

علاوه بر این، بام های سبز سقف هایی هستند که عمر طولانی تری نسبت به بام های استاندارد دارند. این به این دلیل است که بام های سبز از اشعه ماوراء بنفش و نوسانات شدید دما که باعث تغییر کل ساختار سقف می شود محافظت می شود. عامل اصلی که این محافظت را فراهم می کند این است که بام های سبز با آب تغذیه می شوند و میزان آب تحت تأثیر تشعشعات و دمای شدید کم است.

بام سبز باعث کاهش روانابی می شود که باعث سیل پس از باران های شدید می شود. به لطف این ویژگی، ترجیح بام سبز بسیار زیاد است، به خصوص در مکان هایی که شهرنشینی شدید وجود دارد.

بام سبز، به لطف مواد معدنی و گیاهان موجود در خاک، به آب اجازه می دهد تا قبل از تبخیر بارانی که روی آن می بارد، فیلتر شود. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام این به طور طبیعی کیفیت آب را افزایش می دهد و به چرخه آب کمک می کند تا سالم تر شود. نحوه ساخت روف گاردن مدرن کلاسیک نئوکلاسیک

اپلیکیشن بام سبز اپلیکیشنی است که حاوی گیاهان زیادی است. از آنجایی که گیاهان راه حل شماره یک در کاهش آلودگی صوتی و هوا هستند، بام های سبز نیز کاربردی برای کاهش آلودگی صوتی و هوا هستند.

بام های سبز که علاوه بر طبیعت، چشم ها را به خود جذب می کنند، از نظر زیبایی ساختاری بسیار چشمگیر و مدرن دارند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام زیرا ترکیب گیاه سبز و بتن یا چوب که همان دوتایی است که به بهترین وجه دیدار طبیعت و انسان را خلاصه می کند، تصویری بسیار موثر خلق می کند. دیدن فضای سبز بر روی ساختمان، احساسات متفاوتی را در افراد برمی انگیزد و آنها را قادر می سازد تا با طبیعت درآمیخته شوند.

گیاهان بام سبز از دی اکسید کربن برای حفظ فعالیت های حیاتی خود و در نتیجه جلوگیری از گرم شدن زمین استفاده می کنند. به لطف این اپلیکیشن که به جای دی اکسید کربنی که می گیرند، اکسیژن می دهد، طبیعت تمیزتر می شود و منظره زیبایی فراهم می شود. هوشمند سازی ساختمان  در عین حال، بام سبز فضای زندگی بسیاری از موجودات زنده را فراهم می کند و به لطف گل ها، گیاهان و خاک موجود در آن به افزایش تنوع زیستی کمک می کند.

چوب ترمو
روف گاردن در تهران ساده و کوچیک

روف گاردن پشت بام چیست

بام های سبز که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود، یکی از روش های پیشرو برای زندگی شهرها است.

بام های سبز بام های کاشته شده هستند. بام های سبز راه حل های ایده آلی برای قابل سکونت کردن سقف ساختمان ها و تضمین پایداری از نظر عوامل محیطی هستند. طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی طراحی روف گاردن پشت بام بام‌های سبز که در سال‌های اخیر به‌طور مکرر به‌خصوص در کلان‌شهرها اجرا شده‌اند، فضای سبزی را در میان توده‌های بتنی شهر فراهم کرده و جایگزینی طبیعی برای تنفس می‌کنند.

بام های سبز فواید زیادی دارند: علاوه بر زیبایی دلپذیر، با حفظ آب باران، خطر سیل ناگهانی را به حداقل می رساند، تنوع زیستی را افزایش می دهد، به لطف سیستم زهکشی و ایزوله، حیات خود را برای مدت طولانی حفظ می کند، با پاکسازی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند. هوا به لطف کاشت و جلوگیری از افزایش دما در اثر شهرنشینی به سیستم کمک می کند.

روف گاردن پشت بام دارای چهار معیار ارزیابی مختلف است.

  • منطقه تحت پوشش بام سبز،
  • محل پروژه بام سبز،
  • نوع ساختمانی که پروژه بام سبز در آن قرار دارد. ساختمان خصوصی یا عمومی،
  • نوع بام سبز; فشرده، نیمه فشرده و فشرده چوب ترمو روف گاردن

بام های سبز گسترده: طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام سقف هایی با پوشش گیاهی کم تراکم با استفاده از خاک ریز می باشند. شامل لایه ای از خاک و پوشش گیاهی در عمق 200 میلی متر یا کمتر است.

 بام های سبز فشرده:  طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام سقف هایی با پوشش گیاهی متراکم با استفاده از خاک ضخیم هستند. این شامل استفاده از خاک و کاشت بیش از 200 میلی متر است.

بام‌های سبز نیمه فشرده: طراحی روف گاردن در پشت بام طرح روف گاردن روی پشت بام بام‌های سبزی هستند که مناطق فشرده و متراکم با هم استفاده می‌شوند.

بام‌های سبز روز به روز بر تعداد بام‌های سبز افزوده می‌شود و ایده‌آل‌ترین راه برای ایجاد فضاهای زندگی زیبا و دلپذیر و همچنین اکولوژیک در پشت بام ساختمان‌ها است.

پیشنهاد ویژه معماریکا سایت منتخب pictorial carpet price

1 دیدگاه دربارهٔ «روف گاردن پشت بام طراحی و ساخت روفگاردن چوبی با ترمووود»

  1. بازتاب: پنجره های گیوتینی ⋆ معماریکا 09126283243

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *